NADWOZIE
Funkcjonalne piękno
Stylistyka, która tworzy i podkreśla naturalne piękno wpisane w DNA Alfy Romeo, stanowiące kwintesencję włoskiego wzornictwa, które na nowo reinterpretuje nowoczesność i funkcjonalność.
Trójkątna tarcza "Scudetto"
Charakterystyczna trójkątna tarcza "Scudetto", stanowiąca centralny element fasady Alfy Romeo Tonale.
Reflektory
Reflektory matrycowe Full LED doskonale oświetlają drogę, także dzięki adaptacyjnemu systemowi oświetlenia przedniego oraz technologii segmentacji wiązki świateł drogowych zapobiegającej oślepianiu. Pierwsze z tych rozwiązań nieustannie koryguje wiązkę świateł mijania w zależności od prędkości i warunków jazdy, natomiast drugie automatycznie wykrywa pojazdy poprzedzające i nadjeżdżające z przeciwka, by zapobiec oślepianiu innych kierowców.
Światła tylne
Tylne światła Full FED kreują sinusoidalną linię, biegnącą przez tylną część nadwozia, tworzącą wyjątkową sygnaturę świetlną i podkreślającą unikalny styl Alfy Romeo Tonale.
Koła
20-calowe felgi aluminiowe Teledial z czerwonymi zaciskami hamulców: wzór, który w nowoczesny sposób interpretuje motyw zaczerpnięty z kultowych samochodów z lat 60.
WNĘTRZE
Kierowca w centrum uwagii
Alfa Romeo Tonale została zaprojektowana tak, by kierowca zawsze był w centrum uwagi. Eleganckie materiały, zaawansowane funkcje i ekskluzywne oświetlenie Ambient w kilku kolorach tworzą idealną atmosferę w każdej podróży. Ponadto zaprojektowana na nowo konsola środkowa mieści nową, obrotową dźwignię zmiany biegów, która dodatkowo podkreśla wyrafinowany i nowoczesny styl wnętrza.
Ekran dotykowy
Najnowocześniejszy system multimedialny komunikuje się z użytkownikiem poprzez ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala, który za pośrednictwem systemów Apple CarPlay i Android Auto™ pozwala na połączenie ze smartfonem. Zwartość ekranu multimedialnego w modelu Tonale umożliwia szeroką konfigurację metodą „przeciągnij i upuść”. Można na nim umieszczać widżety odpowiadające funkcjom, które uznasz za najbardziej przydatne. Usługi Alfa Connect z asystentem głosowym Alexa* pozwalają poczuć się na drodze jak we własnym domu. * Amazon, Alexa i wszystkie powiązane logo są zarejestrowanymi znakami towarowymi firmy Amazon.com, Inc. lub podmiotów z nią powiązanych.
Panel zegarów ,,Cannocchiale”
12,3-calowy wyświetlacz wskaźników dysponuje trzema rodzajami ustawień: Evolved, Relax i Heritage. Ustawienie Evolved jest nowoczesne i prezentuje niezbędne dane, ustawienie Relax koncentruje się na komforcie, a ustawienie Heritage jest inspirowane kultowymi modelami marki Alfa Romeo. Informacje wyświetlane na ekranie mogą być również dostosowane do Twoich potrzeb związanych z prowadzeniem pojazdu.
Nastrojowe oświetlenie
Uzupełnieniem niepowtarzalnego stylu Alfy Romeo Tonale jest wielobarwne nastrojowe oświetlenie deski rozdzielczej. Kierowca może wybrać kolor zgodny z jego nastrojem.
System nagłośnienia
Zestaw 14 głośników klasy premium marki Harman Kardon wypełnia wnętrze otaczającym dźwiękiem z mocą 900 watów.
OSIĄGI
Efektywna i sportowa
Alfa Romeo Tonale ma na nowo zdefiniować sportowy samochód XXI wieku dzięki różnym wersjom napędu: od dynamicznej hybrydy o mocy 160 KM po mocną hybrydę plug‑in Q4 o mocy 280 KM i wydajny diesel o mocy 130 KM.
Alfa Romeo Tonale Hybrid VGT 160 KM
Wersja 160 KM Hybrid VGT (Variable-Geometry Turbo) wyposażona została w napęd na przednie koła i korzysta z nowoczesnej technologii hybrydowej. Dzięki turbosprężarce o zmiennej geometrii, siedmiobiegowej dwusprzęgłowej skrzyni Alfa Romeo DCT oraz silnikowi elektrycznemu P2, zasilanemu napięciem 48 V i rozwijającemu 15 kW mocy i 55 Nm momentu obrotowego, Tonale może poruszać się nawet gdy jest silnik benzynowy jest wyłączony. Alfa Romeo wybrała to rozwiązanie techniczne, aby zaoferować autentyczne wrażenia jazdy z napędem elektrycznym. Rozwiązanie to umożliwia ruszanie i jazdę w trybie elektrycznym przy niskiej prędkości. Samochód dysponuje więc osiągami typowymi dla silnika benzynowego, ale przy zużyciu energii (której źródłem są benzyna i elektryczność) porównywalnym z silnikiem Diesla, z wyjątkowo liniową elastycznością i imponującym przyspieszeniem.
Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid 280 KM
Najmocniejszą spośród tych wersji pod względem osiągów i poziomu elektryfikacji jest ekskluzywna hybryda plug‑in Q4 o mocy 280 KM. Zaawansowany hybrydowy układ napędowy składa się z silnika benzynowego z turbodoładowaniem MultiAir o pojemności 1,3 litra napędzającego przednie koła oraz silnika elektrycznego połączonego z tylnymi kołami. Układ jest wyposażony w akumulator trakcyjny o pojemności 15,5 kWh i wytwarza całkowitą moc 280 KM. Dzięki temu jest to najbardziej sportowa wersja w gamie, rozpędzająca się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,2 sekundy. Wersja hybrydowa plug‑in jest wyposażona w napęd na cztery koła Q4, zapewniający wyższy poziom kontroli i większą przyjemność z jazdy. Alfa Romeo Tonale Q4 jest bardzo wydajna i zapewnia zasięg do 63 km w trybie w pełni elektrycznym w cyklu mieszanym WLTP.W trosce o maksymalną efektywność pełne naładowanie akumulatora zajmuje 2,5 godz. przy użyciu dostępnej ładowarki pokładowej o mocy 7,4 kW.
Alfa Romeo Tonale diesel 130 KM
Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu 320 Nm przekazywanemu przez sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynię automatyczną DCT, Alfa Romeo Tonale zapewnia wysoki poziom przyjemności z jazdy, elastyczności oraz efektywności. Alfa Romeo Tonale Diesel ma również najbardziej bezpośrednią charakterystykę układu kierowniczego w swoim segmencie (13,6:1), co czyni z niej lidera pod względem zwinności i dynamiki jazdy. Do standardowego wyposażenia samochodu należą układ wektorowania momentu obrotowego Alfa Romeo oraz amortyzatory z technologią FSD (Frequency Selective Damping). Finezyjna konstrukcja zawieszenia obejmuje kolumny MacPhersona na obu osiach z geometrią i kątami pochylenia kół dobranymi specjalnie do sportowego charakteru Tonale.
DYNAMIKA JAZDY
Najlepsze prowadzenie w swojej klasie i ikoniczne aluminiowe manetki zmiany biegów
Naturalne, instynktowne, precyzyjne i bezpośrednie wrażenia z prowadzenia, Alfa Romeo Tonale zawdzięcza najmniejszemu w segmencie C‑SUV przełożeniu w układzie kierowniczym (13,6:1). W połączeniu zaawansowaną konstrukcją przedniego i tylnego zawieszenia zmienia to podejście do oczekiwanej charakterystyki prowadzenia pojazdu typu SUV. W Tonale zastosowano jeszcze jeden wyrazisty i kultowy w modelach Alfa Romeo detal: manetki zmiany biegów przy kierownicy, wykonane z litego aluminium, które umożliwiają dynamiczny styl prowadzenia skorojony na Twoją miarę.
Aktywne zawieszenie ,,Dual Stage Valve”
W Tonale zastosowano inteligentne zawieszenie najnowszej generacji. System Dual Stage Valve (standardowy w wersji Veloce) w ciągu milisekund dostosowuje charakterystykę pracy zawieszenia do warunków i stylu jazdy. W trybach Comfort i Sport wyczuwalna jest różnica w działaniu specjalnego zaworu sterowanego elektronicznie i tłoka, który reguluje charakterystykę pracy amortyzatorów.
Idealne rozłożenie masy
Źródłem przyjemności z jazdy jest też rozkład obciążenia osi. Modele Tonale wyposażone w napęd na przednie koła zostały zoptymalizowane pod kątem przekazania momentu obrotowego na nawierzchnię oraz właściwości jezdnych w zakrętach. Dodatkową poprawę w tym względzie zapewnia napęd na wszystkie koła Q4, w którym moment obrotowy jest rozdzielany między przednie i tylne koła.
Technologia Brake by wire i zaciski Brembo
Alfa Romeo Tonale jest jedynym samochodem w swoim segmencie wyposażonym w przełomowy system „brake by wire”, znany jako IBS. Innowacja i osiągi, mechanika i elektronika wspólnie zapewniają większą czułość oraz najłatwiejsze wyczucie hamulca bez względu na temperaturę układu hamulcowego i warunków na drodze, co sprawia, że pojazd jest bardziej przewidywalny i łatwiejszy w prowadzeniu. Ten system pozwala na maksymalne odzyskiwanie energii bez drgań i z krótszą drogą hamowania.Ogólna skuteczność hamowania wersji Veloce została poprawiona dzięki zastosowaniu stałych zacisków firmy Brembo z 4 tłoczkami i tarczami samowentylowanymi z przodu oraz pełnymi tarczami z tyłu.
TECHNOLOGIA
DNA
Selektor trybu jazdy DNA pozwala na optymalizację efektywności i osiągów w różnych warunkach drogowych. DYNAMIC: specjalne ustawienie wzmacniające emocje ze sportowej jazdy. Udoskonalone przekazywanie mocy i bezpośrednia charakterystyka układu kierowniczego zapewniają maksymalną zwinność i panowanie nad pojazdem. NATURAL: ustawienie do codziennej jazdy z harmonijną równowagą między osiągami a komfortem. W wersjach z napędem hybrydowym praca silnika elektrycznego i charakterystyka układu kierowniczego są zoptymalizowane pod kątem płynnej i spokojnej jazdy na co dzień. ADVANCED EFFICIENCY: w tym trybie najważniejsza jest maksymalizacja efektywności energetycznej i elektrycznego zasięgu, ale bez uszczerbku dla przyjemności z jazdy. W trybie „A” Tonale Plug-in Hybrid Q4 jest napędzana wyłącznie elektrycznie.
Cyfrowy certyfikat NFT
Tonale to pierwszy pojazd na rynku wyposażony w cyfrowy certyfikat Non-Fungible Token. NFT, oparty na technologii Blockchain, może rejestrować dane pojazdu w celu wygenerowania unikalnego i niepodrabialnego rejestru działania pojazdu. Ten rejestr gwarantuje, że samochód był utrzymywany w odpowiednim stanie, co może pozytywnie wpłynąć na wartość Twojego Tonale w przypadku odsprzedaży. Na rynku samochodów używanych certyfikat NFT stanowi dodatkowe źródło wiarygodności właścicieli i dealerów.
ŁĄCZNOŚĆ
Alfa Connect Services
Innowacyjne usługi Alfa Connect harmonijnie łączą najnowsze technologie, aplikacje i narzędzia online, aby pozwalać ci zarządzać i czuwać nad twoją Alfą Romeo, gdziekolwiek jesteś. Wykorzystaj moc systemu Android Auto™ i Apple CarPlay, aby czerpać z w pełni zintegrowanych wrażeń podczas jazdy. Dodatkowo aplikacja My Alfa Connect pozwala na dostęp do szeregu usług łączności, które wyniosą twoje podróże na całkiem nowy poziom. Możesz wybrać jeden z dostępnych pakietów: Connect ONE i Connect PLUS, z których każdy został opracowany z myślą o tym, by uczynić każdą podróż jeszcze bardziej ekscytującą.
Domowy komfort dzięki Amazon Alexa
Nowa Alfa Romeo Tonale jest wyposażona we wbudowane usługi Amazon Alexa*, dzięki którym nawet w podróży możesz poczuć się jak w domu. Siedząc za kierownicą, możesz na przykład uzupełniać listę zakupów, zapytać o sugestie dotyczące interesujących miejsc w okolicy oraz zarządzać urządzeniami w domu, w tym oświetleniem, ogrzewaniem i innymi podłączonymi do internetu sprzętami AGD. Działa to też w drugą stronę: poprzez domową usługę głosową Amazon Alexa* możesz sterować niektórymi funkcjami samochodu i sprawdzać ich stan. Możesz między innymi natychmiast uzyskać informacje o stanie pojazdu, zapasie paliwa, ostatniej lokalizacji i nie tylko. * Amazon, Alexa i wszystkie powiązane logo są zarejestrowanymi znakami towarowymi firmy Amazon.com, Inc. lub podmiotów z nią powiązanych. Samochód musi być prawidłowo wyposażony w system nawigacyjny Uconnect™ 5. Do korzystania z usługi Alexa w samochodzie wymagany jest „pokładowy hotspot Wi-Fi” oraz powiązane konto Amazon. Usługa jest dostępna w następujących krajach: IT, FR, DE, ES, UK, IE, AT.
ADAS
Jazda autonomiczna poziomu 2
Alfa Romeo Tonale umożliwia jazdę autonomiczną na poziomie 2 dzięki połączeniu przedniej kamery, która monitoruje otoczenie samochodu względem osi wzdłużnej i poprzecznej, oraz trzech innych systemów: inteligentnego tempomatu adaptacyjnego, systemu centrowania samochodu na pasie ruchu i asystenta jazdy w korku. Systemy współpracują ze sobą, aby utrzymać właściwą pozycję samochodu na drodze i ograniczyć ingerencję kierowcy do minimum. Wspomagają jazdę z odpowiednią prędkością, środkiem pasa ruchu. Ograniczają ryzyko kolizji, a jednocześnie kontrolują otoczenie samochodu na zatłoczonych drogach, gdzie często zdarzają się wypadki.
System monitorowania martwego pola z wykrywaniem obiektów przecinających drogę cofania
System monitoruje strefę niewidoczną w lusterkach w czasie jazdy i za pomocą kontrolki zapalanej w lusterku bocznym z odpowiedniej strony ostrzega kierowcę o obecności innego pojazdu w tzw. martwym polu. System może także inicjować korygujące manewry kierownicą, aby pomóc w uniknięciu kolizji z takim pojazdem. Po włączeniu biegu wstecznego w Alfa Romeo Tonale uruchamia się również system wykrywania obiektów przecinających drogę cofania, aby pomóc kierowcy w wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego oraz innych sytuacjach z ograniczoną widocznością. Dodatkowo system ostrzega kierowcę o pojazdach zbliżających się prostopadle z boku.
Widok 360° z dynamicznymi liniami
Opcjonalny system kamer 360° zapewnia pełen widok otoczenia samochodu wyświetlany na ekranie dotykowym systemu multimedialnego o przekątnej 10,25 cala wraz dynamicznymi liniami. System wykorzystujący cztery kamery wysokiej rozdzielczości umieszczone w osłonie chłodnicy z przodu, bocznych lusterkach i tylnej klapie ułatwia parkowanie i manewrowanie na ciasnej przestrzeni.
System centrowania na pasie ruchu
System centrowania na pasie ruchu kontroluje przybliżanie się samochodu do krawędzi pasa ruchu i utrzymuje pojazd w jego centralnej części, nawet w intensywnym ruchu.
Inteligentny system kontroli prędkości
Za pomocą pokładowej kamery system rozpoznaje znaki drogowe i wyświetla je w zestawie wskaźników, aby ostrzec kierowcę o ograniczeniu prędkości obowiązującym na danym odcinku drogi. Inteligentny system kontroli prędkości sugeruje także zmniejszenie prędkości do odczytanego limitu. Jeżeli kierowca zaakceptuje to zalecenie, ustawienia tempomatu są odpowiednio korygowane.
Autonomiczny system hamowania awaryjnego
Połączony z przednią kamerą system ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo o obecności zatrzymanego pojazdu, pieszych lub rowerzystów przed samochodem. Jeżeli kierowca nie zdoła w porę rozpocząć hamowania, system autonomicznie uruchomi hamulce, aby uniknąć kolizji lub przynajmniej złagodzić jej skutki.
System wykrywania zmęczenia kierowcy
System wykrywania zmęczenia kierowcy monitoruje ruchy kierownicą i na tej podstawie rozpoznaje pierwsze objawy zmęczenia kierowcy. W razie ich wykrycia system emituje dźwiękowe i wizualne ostrzeżenia i doradza kierowcy przerwę w jeździe.
Alarm tylnych siedzeń
Alarm obecności na tylnych siedzeniach wykrywa obecność osób lub przedmiotów. System aktywuje się na początku każdej jazdy przy otwarciu tylnych drzwi. Po zakończeniu jazdy i wyłączeniu silnika system przypomina kierowcy o konieczności sprawdzenia tylnych siedzeń przed opuszczeniem pojazdu.