NADWOZIE
Nowy wymiar przyszłości
Pierwsza hybryda typu Plug-in w historii marki Alfa Romeo, wyróżnia się najwyższą jakością i troskliwą dbałością o szczegóły, które w połączeniu z dynamiczną stylistyką na nowo definiują i odkrywają istotę sportowego designu XXI wieku.


Reflektory matrycowe
Adaptacyjne reflektory matrycowe Full LED tworzą wyjątkową sygnaturę tego modelu, wierną najbardziej oryginalnemu DNA Alfy Romeo.

Tylne światła
Tylne światła w technologii Full LED podkreślają sportowy charakter modelu Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4.

Obręcze kół
20-calowe aluminiowe obręcze kół Teledial z czerwonymi zaciskami hamulcowymi, których odnowiona stylistyka nawiązuje do motywu „tarczy telefonicznej”, znanej z kultowych modeli z lat 60. XX wieku.

Sitodruk „Biscione”
Wyróżniający się na tle przyciemnianych szyb sitodruk electro-biscione, umieszczony na tylnym lewym oknie.

Port ładowania
Umieszczony z tyłu po lewej stronie pojazdu inteligentny port ładowania Type 2 umożliwia ładowanie modelu Tonale Plug-in Hybrid Q4 z domowego gniazdka lub z publicznej stacji ładowania.
WNĘTRZE
Otoczenie klasy premium
Najlepsze materiały, najnowocześniejsza technologia i zaawansowana łączność pozwalają poczuć przyjemność z jazdy Alfą Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4.


Ekran dotykowy
Najnowocześniejszy system multimedialny komunikuje się z użytkownikiem poprzez ekran dotykowy HD o przekątnej 10,25 cala, na którym za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto™ można bezprzewodowo powielić ekran smartfona. Zawartość ekranu multimedialnego w modelu Tonale daje się konfigurować podobnie jak ekran smartfona – metodą „przeciągnij i upuść” można na nim umieszczać widżety odpowiadające funkcjom, które użytkownik uzna za najbardziej dla niego przydatne. Usługi Alfa Connect z usługami głosowymi Alexa* pozwalają poczuć się na drodze jak we własnym domu.

Zestaw wskaźników „Cannocchiale”
12,3-calowy konfigurowalny cyfrowy zestaw wskaźników „Cannocchiale” z trzema układami: Evolved, Relax i Heritage. W układach Heritage i Evolved* symbol electro-biscione zmienia swój kontur w zależności od stanu silnika elektrycznego. * Na zdjęciu widoczny jest układ Evolved.

Fotele
Wnętrze modelu Tonale Plug-in Hybrid Q4 jest niezwykle przestronne i umożliwia kierowcy przyjęcie klasycznej sportowej pozycji w stylu Alfa Romeo podczas prowadzenia samochodu. Podgrzewane i wentylowane przednie fotele zapewniają niezrównany komfort podróżowania.

System nagłośnienia
Zestaw 14 głośników klasy premium marki Harman Kardon wypełnia wnętrze otaczającym dźwiękiem.
OSIĄGI

Plug-in Hybrid 280 KM
Zaawansowany układ hybrydowy w modelu Tonale Plug-in Hybrid Q4 składa się z turbodoładowanego, czterocylindrowego silnika benzynowego 1.3 MultiAir o mocy 180 KM, który napędza koła przednie, i z silnika elektrycznego napędzającego koła tylne. Układ generuje łączną moc 280 KM, dzięki czemu Tonale Plug-in Hybrid Q4 jest najbardziej sportowym modelem w całej gamie Tonale z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h wynoszącym zaledwie 6,2 sekundy.

Wydajność
Model Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 wyposażono w szereg funkcji elektrycznych, które zwiększają wydajność auta: • E-SAVE: utrzymuje poziom naładowania akumulatora lub w trakcie jazdy uruchamia funkcję ładowania przy pomocy silnika spalinowego. Działa w dwóch trybach: 1. „Oszczędzanie baterii” (pasywny E-SAVE) utrzymuje stan naładowania akumulatora na stabilnym poziomie dzięki wykorzystaniu podczas jazdy głównie silnika spalinowego; 2. „Ładowanie baterii” (aktywny E-SAVE) ładuje akumulator do jednego z trzech wybranych poziomów mocy przy pomocy silnika spalinowego napędzanego przez generator elektryczny umieszczony z przodu. • Hamowanie odzyskowe: pozwala odzyskiwać energię kinetyczną, kiedy auto zwalnia lub hamuje. Funkcja pozostaje aktywna podczas jazdy w każdym trybie. • E-Coasting: zastępuje hamowanie silnikiem przy zwolnionym pedale gazu, dzięki czemu umożliwia odzyskiwanie energii, kiedy auto zwalnia.

Zasilanie energią elektryczną
Najmocniejszą spośród tych wersji pod względem osiągów i poziomu elektryfikacji jest ekskluzywna hybryda plug‑in Q4 o mocy 280 KM. Zaawansowany hybrydowy układ napędowy składa się z silnika benzynowego z turbodoładowaniem MultiAir o pojemności 1,3 litra napędzającego przednie koła oraz silnika elektrycznego połączonego z tylnymi kołami. Układ jest wyposażony w akumulator trakcyjny o pojemności 15,5 kWh i wytwarza całkowitą moc 280 KM. Dzięki temu jest to najbardziej sportowa wersja w gamie, rozpędzająca się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,2 sekundy. Wersja hybrydowa plug‑in jest wyposażona w napęd na cztery koła Q4, zapewniający wyższy poziom kontroli i większą przyjemność z jazdy. Alfa Romeo Tonale Q4 jest bardzo wydajna i zapewnia zasięg do 63 km w trybie w pełni elektrycznym w cyklu mieszanym WLTP.W trosce o maksymalną efektywność pełne naładowanie akumulatora zajmuje 2,5 godz. przy użyciu dostępnej ładowarki pokładowej o mocy 7,4 kW.
DYNAMIKA JAZDY

Najlepszy w swojej klasie układ kierowniczy i kultowe aluminiowe manetki zmiany biegów
Naturalny, instynktowny i precyzyjny układ kierowniczy. Model Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 ze wskaźnikiem 14,8 przewodzi w kategorii samochodów klasy C-SUV pod względem najbardziej bezpośredniego przełożenia układu kierowniczego. W połączeniu z zaawansowanym układem przedniego i tylnego zawieszenia model wytycza nowy standard tego, jak SUV powinien zachowywać się na drodze. W Tonale Plug-in Hybrid Q4 zastosowano jeszcze jeden wyrazisty i kultowy w modelach Alfa Romeo detal: manetki zmiany biegów przy kierownicy, wykonane z litego aluminium, które umożliwiają responsywny i alternatywny styl prowadzenia.

Napęd na wszystkie koła Q4
Napęd na wszystkie koła Q4 gwarantuje najwyższy komfort jazdy i doskonałe osiągi na każdej nawierzchni. Umożliwia 280-konnemu modelowi Tonale Plug-in Hybrid Q4 uwolnienie pełnej mocy przy zachowaniu doskonałej stabilności, sterowności i precyzji. Przednie koła są napędzane czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym MultiAir o pojemności 1,3 litra i mocy 180 KM, połączonym z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Tylną oś napędza silnik elektryczny o maksymalnej mocy szczytowej 90 kW.

Idealne rozłożenie masy
Rozłożenie masy na przednią i tylną oś zapewniło nowy poziom przyjemności z jazdy. Rozkład masy w modelu Tonale Plug-in Hybrid Q4 wynosi 50:50, co pozwala zoptymalizować przekazywanie momentu obrotowego z kół na nawierzchnię i zapewnia doskonałą sterowność w zakrętach.

Układ zawieszenia Alfa™ Link
Tonale Plug-in Hybrid Q4 ma niezależny przedni układ zawieszenia McPherson z amortyzatorami FSD (Frequency Selective Damping), zapewniający idealne połączenie prowadzenia i komfortu. Tylna oś jest wyposażona w specjalną trójwahaczową konstrukcję zawieszenia, która zapewnia szybką reakcję podczas pokonywania zakrętów. Ponadto wersja Veloce jest standardowo wyposażona w zawieszenie Alfa Active Dual Stage Valve (DSV), co jeszcze bardziej podkreśla sportowy charakter modelu Tonale Plug-in Hybrid Q4.

Kontrola zmniejszania prędkości E-Coasting
System e-Coasting zastępuje hamowanie silnikiem przy zwolnionym pedale gazu, co umożliwia odzyskiwanie energii podczas zmniejszania prędkości, nawet gdy pedał hamulca nie jest używany. Funkcja ma dwa tryby, które zależą od wybranego trybu jazdy: Normal, gdy selektor napędu DNA jest ustawiony w trybie Advanced Efficiency lub Natural, oraz Aggressive, gdy aktywowany jest tryb Dynamic lub ESC-OFF. W trybie Aggressive zmniejszenie prędkości następuje szybciej niż przy normalnym hamowaniu rekuperacyjnym, co pozwala na generowanie większej ilości energii elektrycznej, która przekazywana jest do akumulatora.

Rekuperacyjny układ hamulcowy
W modelu Tonale Plug-in Hybrid Q4 rekuperacyjny układ hamulcowy oferuje wyjątkowe korzyści we wszystkich trybach jazdy, co przekłada się zarówno na lepsze osiągi, jak i sportowy charakter. Podczas pasywnych faz jazdy, takich jak zwalnianie lub lekkie hamowanie, układ odzyskuje maksymalną ilość energii, która następnie jest wykorzystywana do wydajnego ładowania akumulatora.

E-SAVE
Funkcja E-SAVE pozwala na utrzymanie poziomu naładowania akumulatora przy włączonym silniku spalinowym. Korzysta ona z dwóch trybów: – Pasywny E-SAVE lub Oszczędzanie baterii: utrzymuje poziom naładowania akumulatora przy pomocy silnika spalinowego. – Aktywny E-SAVE lub Ładowanie baterii: ładuje akumulator do jednego z trzech wybranych poziomów mocy przy pomocy silnika spalinowego napędzanego przez generator elektryczny umieszczony z przodu.
TECHNOLOGIA

DNA
Ustawienia dynamiki jazdy DNA zostały przeprojektowane w celu zwiększenia wydajności i osiągów modelu Tonale Plug-in Hybrid Q4. Obecnie selektor trybu napędu umożliwia zarządzanie trakcją Q4 i elektronicznym sterowaniem, koordynowanie pracy silnika i skrzyni biegów, a także dostosowanie czułości poleceń. Tryb DYNAMIC wykorzystuje zarówno silnik elektryczny, jak i spalinowy, aby zapewnić najwyższe osiągi i najbardziej sportowe wrażenia z jazdy. Tryb NATURAL optymalizuje moc i minimalizuje zużycie paliwa dzięki połączeniu pracy silnika spalinowego i silnika elektrycznego. Tryb ADVANCED EFFICIENCY to tryb jazdy wyłącznie z wykorzystaniem napędu elektrycznego, idealny do podróżowania w centrum miasta, gdzie obowiązują ograniczenia ruchu i emisji. Tryb ESC-OFF łączy pełną mechaniczną kontrolę nad pojazdem z wyjątkowymi osiągami trybu DYNAMIC.

Cyfrowy certyfikat NFT
Model Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 jest wyposażony w cyfrowy certyfikat oparty na niewymiennym tokenie (Non-Fungible Token) w technologii blockchain. NFT rejestruje dane eksploatacyjne pojazdu w celu wygenerowania unikalnego, poufnego i niemożliwego do podrobienia zapisu życia pojazdu. Przygotowana w ten sposób dokumentacja potwierdza, że samochód był odpowiednio użytkowany i serwisowany, co pozytywnie wpływa na wartość rynkową modelu Alfa Romeo Tonale w przypadku jego odsprzedaży. Na rynku samochodów używanych certyfikat NFT stanowi dodatkowe i wiarygodne źródło informacji dla właścicieli oraz dealerów.
ŁĄCZNOŚĆ

Usługi Alfa Connect
Innowacyjne usługi Alfa Connect to pakiet najnowocześniejszych technologii, aplikacji i narzędzi online, które umożliwiają Ci zarządzanie Twoją Alfa Romeo i jej monitorowanie z dowolnego miejsca. Wykorzystaj moc Android Auto™ i Apple CarPlay, aby cieszyć się pełną integracją funkcji podczas jazdy. Z kolei aplikacja mobilna My Alfa Connect zapewnia dostęp do pakietu usług łączności, dzięki którym Twoje przygody za kierownicą będą jeszcze intensywniejsze. Do wyboru są dwa kompleksowe pakiety: Connect ONE i Connect PLUS. Każdy z nich urozmaici Twoje podróże na wiele sposobów.

Domowy komfort dzięki Amazon Alexa
"Model Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 jest fabrycznie wyposażony w system Amazon Alexa*, dzięki któremu poczujesz się jak w domu. Można z niego korzystać bezpośrednio z kokpitu, bez utraty koncentracji na prowadzeniu pojazdu. Dodawaj kolejne pozycje do listy zakupów, pytaj o sugestie dotyczące pobliskich atrakcji turystycznych lub steruj urządzeniami w domu, w tym oświetleniem, termostatem i innymi urządzeniami podłączonymi do sieci. Działa to też w drugą stronę: poprzez domową usługę głosową Amazon Alexa* możesz sterować niektórymi funkcjami samochodu i sprawdzać ich stan. Możesz między innymi natychmiast uzyskać informacje o stanie pojazdu, zapasie paliwa, ostatniej lokalizacji itp. * Amazon, Alexa i wszystkie powiązane logo są znakami towarowymi firmy Amazon.com, Inc. lub podmiotów z nią powiązanych. Samochód musi być wyposażony w system nawigacyjny Uconnect™ 5. Do korzystania z usługi Alexa w samochodzie wymagany jest „pokładowy hotspot Wi-Fi” oraz powiązane konto Amazon. Usługa jest dostępna w następujących krajach: IT, FR, DE, ES, UK, IE, AT.
ADAS

Jazda autonomiczna poziomu 2
Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 umożliwia jazdę autonomiczną na poziomie 2 dzięki połączeniu przedniej kamery, która monitoruje otoczenie samochodu względem osi wzdłużnej i poprzecznej, oraz trzech innych systemów: inteligentnego tempomatu adaptacyjnego, systemu centrowania na pasie ruchu i asystenta jazdy w korku. Systemy współpracują ze sobą, aby utrzymać właściwą pozycję samochodu na drodze i ograniczyć ingerencję kierowcy do minimum w celu maksymalizacji komfortu i kontroli. Pomagają w utrzymaniu prawidłowej prędkości i pozycji pojazdu pośrodku pasa ruchu, co zmniejsza ryzyko kolizji, a także w kontrolowaniu otoczenia na zatłoczonej drodze, gdzie często zdarzają się wypadki.

System monitorowania martwego pola z wykrywaniem obiektów przecinających drogę cofania
System monitoruje strefę niewidoczną w lusterkach w czasie jazdy i za pomocą kontrolki zapalanej w lusterku bocznym z odpowiedniej strony ostrzega kierowcę o obecności innego pojazdu w martwym polu. System może także inicjować korygujące manewry kierownicą, aby pomóc w uniknięciu kolizji z takim pojazdem. Po włączeniu biegu wstecznego w modelu Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 uruchamia się również system wykrywania obiektów przecinających drogę cofania, aby pomóc kierowcy w wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego oraz w innych sytuacjach z ograniczoną widocznością. Dodatkowo system ostrzega kierowcę o pojazdach zbliżających się prostopadle z boku.

Kamera 360° z dynamiczną siatką
Kamera 360° zapewnia widok otoczenia samochodu z góry wyświetlany na ekranie dotykowym systemu multimedialnego o przekątnej 10,25 cala wraz dynamiczną siatką. System wykorzystujący cztery kamery wysokiej rozdzielczości umieszczone w osłonie chłodnicy z przodu, bocznych lusterkach i klapie bagażnika ułatwia parkowanie i manewrowanie w ciasnych miejscach.

System centrowania na pasie ruchu
System centrowania na pasie ruchu kontroluje przybliżanie się modelu Tonale Plug-in Hybrid Q4 do krawędzi pasa ruchu i utrzymuje pojazd w jego centralnej części, nawet w intensywnym ruchu.

Inteligentny system kontroli prędkości
Za pomocą pokładowej kamery system rozpoznaje znaki drogowe i wyświetla je w zestawie wskaźników oraz generuje sygnał dźwiękowy, aby ostrzec kierowcę o ograniczeniu prędkości obowiązującym na danym odcinku drogi. Inteligentny system kontroli prędkości sugeruje także zmniejszenie prędkości do odczytanego limitu. Jeśli kierowca zaakceptuje to zalecenie, ustawienia tempomatu są odpowiednio korygowane.

Autonomiczny hamulec awaryjny
Model Tonale Plug-in Hybrid Q4 korzysta z przedniej kamery, aby ostrzec kierowcę sygnałem dźwiękowym i wizualnym o stojącym z przodu pojeździe, pieszym lub rowerzyście. Jeśli kierowca nie zdoła w porę rozpocząć hamowania, system autonomicznie uruchomi hamulce, aby uniknąć kolizji lub przynajmniej złagodzić jej skutki.

System monitorowania uwagi kierowcy
System monitorowania uwagi kierowcy monitoruje ruchy kierownicą i na tej podstawie rozpoznaje pierwsze objawy zmęczenia kierowcy. W razie ich wykrycia system emituje dźwiękowe i wizualne ostrzeżenia i doradza kierowcy przerwę w jeździe.

Alarm obecności na tylnych siedzeniach
Alarm obecności na tylnych siedzeniach wykrywa obecność osób lub przedmiotów. System aktywuje się na początku każdej jazdy przy otwarciu tylnych drzwi. Po zakończeniu jazdy i wyłączeniu silnika system przypomina kierowcy o konieczności sprawdzenia tylnych siedzeń przed opuszczeniem pojazdu. * Opisane systemy są udogodnieniem dla kierowcy, ale nie zastępują jego aktywnego zaangażowania. Kierowca musi mieć świadomość warunków na drodze oraz panować nad pojazdem.